Salt Den største drøm Til sidste fjer Cutt// Landet Under Skyggen af Kain Peer Gynt Tomas Lagermand Lundme og Søren Zacho Ruby (DV 10-11). ER - en bøjning af være. Det kommende Teater. Foto: Evanly Media Anna Panduro DV 04/07: Det uartige barn. Frøken Fracasos Kompagni. Medforfatter: Maja Skovhus Rehøj. Foto: Claus S. Nielsen Cecilie Eken (DV-97-99): Blomsterheksten. Nørregaards Teater Hesten Det store spring Andreas Dawe (DV 10-12): Tårnspringeren. Team Teatret. Foto: mingoPHOTO Jesper B. Karlsen (DV 97-99): Nikio. Zangenbergs Teater. Foto: Søren Veien. Lene Vestergård (DV 11-12): Jasnas Breve.Teater Neo. Foto: Søren Pagter Thomas Markman (DV 04-07) Oh, Romeo. Teatret Masken. Jesper B. Karlsen (DV 97-99) Mærkelig. Team Teatret. Foto MingoPHOTO Majbrit Christensen (DV 01-03) Spiir. Foto Jan Rüsz. Rejsen hjem Dengang vi blev væk Zappa Hvis jeg havde vidst Den store jagt på lykken Voksen Papirdrengen Tamme tigre findes ikke Eksplosioner Når jeg lukker øjnene

3 opgaver

OBS! Skriv opgaverne, som du har lyst til. Det er dig – din tone og din fantasi og din indlevelsesevne - vi vil opleve. Nogle opgaver løser du måske bedre end andre, det vil være helt naturligt.

 Opgave 1
Dialog: ”Jeg glæder mig til...”
Målgruppe: 6 – 9 år

Situationen: Et barn på 8 fortæller et andet barn eller en voksen om noget, det snart skal opleve.
Men: Det andet barn eller den voksne tror ikke på, at det er rigtigt, hvad barnet fortæller.
Hvordan reagerer barnet?

Forberedelse:
1. Vælg om den anden person er barn eller voksen
2. Bestem hvor situationen foregår
3. Bestem hvad det er barnet glæder sig til.

Skriv en dialog mellem de to på max 2 A4 sider.
Vedhæft filen som opgave-1.

Opgave 2
Skriv en historie til en scenografi
Målgruppe: 1½ - 4 år

Installationen: Se for dig et lille, intimt scenografisk rum, der forestiller en sø. De små børn og deres voksne skal placeres på ”åkander” rundt om i det lille lokale. I søen er der ænder og ællinger og fisk og planter og et lille springvand og små fordybninger med vand, der kan ”bølge”. Sollyset glimter i søen.
Interaktionen: To medvirkende viser børnene, hvad de skal se på, de kan også lave lyde og få børnene til at lave lyde og lege med de forskellige elementer.
Historien: Skriv nu et meget enkelt forløb, hvor der anvendes ganske få ord, men hvor de scenografiske elementer indgår. Historien skal kunne fortælles af de medvirkende, mens de bruger de scenografiske, lydmæssige og interaktive muligheder.

Max 2 A4 sider.
Vedhæft filen som opgave-2.

Opgave 3
Dialog: Mandag morgen
Målgruppe: 12 år og opefter

Det er mandag morgen, og Max skal skynde sig i skole. Men først må han hanke op i sin far, der ligger på sofaen med seriøse tømmermænd. Det er mere reglen end undtagelsen, men denne gang er faren kommet til skade i sin brandert.

Skriv en scene mellem Max og hans far denne mandag morgen. Suppler evt. med en tredje person (barn eller voksen).

Max 2 A4 sider.
Vedhæft filen som opgave-3

Opgave 4
Uddrag af egne værker (ikke obligatorisk)
Max. 10 A4 siders uddrag i alt. Af hensyn til din anonymitet: Husk at fjerne titler, hvis tekster er udgivet eller opført.
Vedhæft filen som opgave 4-uddrag.

Ansøgningsbetingelser
Kalender
Ansøgningsrunder
Jury
Økonomi